Käyttäjän Eeva-Liisa Nieminen blogi

Kuntaliitoksen kriteereitä silmääkään räpäyttämättä

Parhaillaan kuullaan kuntia. Valtioneuvosto on lähettänyt lausuntopyynnön rakennetyöryhmän esityksestä, ja valtuusto päättää vastauksesta. Lisäksi järjestetään kuntauudistuskuuleminen, jossa saadaan esittää 4 minuutin puheenvuoro.

Luin paksua paperinippua ja käsittelen nyt, miten rakennetyöryhmä perustelee liitosta. Vakuutan, että teos on tilastohämäämisen maailmanmestaruusluokkaa.

Keravalla pullakahvit kahden miljoonan säästöistä

Kouluyhteisössä kuvittelee, että kaikki tietävät mitä seuraa, kun lopetetaan kouluja, muodostetaan jättikouluja, kielletään sijaisten käyttö, kasvatetaan ryhmäkoot ja minimoidaan hankinnat. Opettajana ajattelee, että kouluja kurjistetaan kuitenkin vain pakon edessä.  Mutta välillä esiin rävähtää tietoa siitä, mitä poliitikot ja virkamiehet todella tahtovat. Sellainen tietoväläys oli viime vuoden tilinpäätös ja toisaalta uutinen valtionapujen vähennyksestä. Tahtotila kouluasioiden hoitamiseen näyttäytyi hetkeksi verhojen takaa. Mikään kohtuus säästämisessä ei näytä riittävän.

Valtuustoaloite: Terveyttä edistävä painonpudotuskampanja

”Meneillään oleva nerokas kampanja Läskillä lukutaitoa on herättänyt suurta ihastusta ja innostusta, koska se hyödyttää paitsi Nepalin lapsia myös laihduttajaa. Tässä kampanjassahan tuntematon yksityishenkilö on luvannut lahjoittaa 15 euroa jokaisesta pudotetusta kilosta, jonka suomalaiset laihduttavat tammi-toukokuun aikana. Punnitukset järjestetään seurakunnissa, ja lahjoittaja on asettanut katon 10 miljoonaa euroa.                                             Ehdotan, että Tuusulan kunnassa napataan ideasta kiinni ja sovelletaan sitä omaan terveydenhoitotyöhön.

Sivut

Tapahtumia